Podeľte sa o svoju skúsenosť
Vaša spätná väzba nás zaujíma. Vyberte si platformu, ktorú máte najradšej a napíšte nám váš názor.
Ako napísať kvalitnú recenziu hotela?
Ceníme si každú jednu recenziu bez ohľadu na to, či nám dáte hviezdičkovú recenziu, recenziu s krátkym popisom, alebo sa poriadne rozpíšete. Ak však chcete napísať naozaj kvalitnú recenziu, pripravili sme pár dobrých rád, ako na to. Prečítajte si a možno vás niečo inšpiruje.
7 zásad písania kvalitných recenzií
- Píšte to, čo si sami chcete v recenziách prečítať
- Zvoľte chytľavý titulok (ak to platforma umožňuje) a úvod recenzie
- Buďte konkrétny a podeľte sa o svoje zážitky
- Rozvetvite svoju odpoveď na viac ako jedno slovo, či vetu
- Pridajte autentické fotografie alebo videá zo skúsenosti so službami
- Vyjadrujte sa slušne
- Zhrnutie na záver
Píšete naozaj užitočné informácie?
Skôr ako začnete, ujasnite si, čo chcete v recenzii povedať. Zamyslite sa nad tým, ako by táto recenzia mohla pomôcť vám, ak by ste sa ešte len zamýšľali nad návštevou tohto hotela. Čo by ste si chceli prečítať? Podľa čoho sa rozhodujete vy? Aký štýl komunikácie vám vyhovuje najviac? Stále si nie ste istí? Tu je pár parametrov, ktoré môžete spomenúť.
Čo zohľadniť pri písaní recenzie hotela:
- Lokalita
- Vzdialenosť od zaujímavých miest
- Veľkosť hotela
- Vybavenie / účel návštevy
- Čistota izieb
- Intenzita hluku v izbe
- Strava
- Služby
- Pomer ceny a kvality služieb
- Personál
- Atmosféra hotela a jeho história
- Celkový dojem
Titulok a úvod recenzie
Titulok môžete napísať hneď na začiatku, alebo sa nad ním zamyslieť až po prečítaní recenzie. Malo by ísť o nadpis, ktorý najlepšie a prípadne aj chytľavo vystihuje vašu recenziu. Niektoré platformy nedávajú možnosť napísať titulok k recenzii. O to väčšiu pozornosť môžete klásť na úvodnú vetu vo vašej recenzii.
Príklady titulkov:
Aj v rodinnej atmosfére môžete mať pracovnú náladu
Firemný pobyt v hoteli Arkady Hof Hotel & Restaurant ****
Buďte konkrétny, hovorte o vlastných skúsenostiach
- Pokúste sa vybrať momenty, ktoré vám utkveli v pamäti počas vášho pobytu a spomeňte ich v recenzii.
- V hoteli sa o nás výborne postarali. Raňajky boli skvelé, počas celej pracovnej cesty som sa cítil ako doma.
- Hotel je kvalitný a dobrý
- Počas návštevy sme súrne potrebovali vytlačiť nejaké dokumenty. Hotelový personál nám vyšiel v ústrety a vytlačil, čo bolo treba. Ďakujeme.
- V hoteli ponúkajú tlač dokumentov
- Zostaňte objektívny. Aj keď kladieme dôraz na osobnú skúsenosť, stále je dôležité ostať objektívny a vecný. Recenzia tak bude pôsobiť dôveryhodnejšie a ďalším zákazníkom uľahčíte ich rozhodovanie.
- V hoteli ešte nie je wellness. Osobne mi nechýbal, bol som pracovne vyťažený, no iný hostia by ho určite uvítali. Wellness sa však buduje v suteréne.
- V hoteli nie je wellness. Radšej sem nechoďte.
Rozvetvite svoju odpoveď
Ak je váš cieľ podať čo najlepšiu recenziu, nezabudnite, že chcete čitateľovi predovšetkým pomôcť. Krátkymi jednoslovnými recenziami neodovzdáte dostatok informácii, ktoré sú skutočne nápomocné.
Fotografie a videá sú IN
Čo si budeme hovoriť. Lepšie raz vidieť ako sto krát čítať. Pridajte do svojej recenzie fotografie a videá, ktoré vznikli počas vašej návštevy. Neodporúčame zdieľať fotografie, kde je vidieť tváre, ani osobné momentky, ak sa necítite komfortne. Často stačí fotografia z hotela, nábytku, exteriéru a pod. Môžete tiež zdieľať jedlo alebo nápoje, ktoré ste vyskúšali alebo vás zaujali.
Vyjadrujte sa slušne a konštruktívne
Aj keď sa tomu snažíme vyhnúť v maximálnej miere, môžu počas pobytu nastať aj nepríjemné skúsenosti. V tom prípade oceníme, ak sa problém pokúsite vyriešiť najskôr priamo s nami. Verte, že sa budeme snažiť vám s vašou výzvou pomôcť. Môžete kontaktovať napríklad našu riaditeľku hotela na tel. č. +421 905 441 212, alebo na email maria.markova@arkadyhof.sk. Ak predsa len budete cítiť potrebu zdieľať túto skúsenosť s verejnosťou, každá kritika sa dá podať slušne a konštruktívne.
Zhrnutie na záver
Ak chcete svoju recenziu dotiahnuť do dokonalosti, môžete na záver v krátkosti zhrnúť, čo bolo obsahom recenzie, ak ste sa viac rozpísali a prípadne odporučiť zlepšenia, ak máte nejaké nápady. Môžete tiež poďakovať personálu za dobre odvedenú prácu, ak to tak cítite. Vašu recenziu budú čítať okrem iných potenciálnych klientov hotela aj zamestnanci hotela, ktorým recenziu píšete. Určite sa vašej spätnej väzbe potešia.